.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شیب کاهشی قاچاق کالا و ارز در گیلان

استان گیلان به رغم داشتن مرز مشترک آبی و خاکی با کشورهای شمالی منطقه نسبت به کاهش قاچاق کالا و ارز عملکرد مثبتی داشته است.

به گزارش مهر ، استان گیلان به رغم داشتن مرز مشترک خشکی با جمهوری آذربایجان و270 کیلومترمربع مرز مشترک آبی با کشورهای حاشیه دریای خزر دارای چهار مبادی ورودی و خروجی مهم همچون آستارا، انزلی، لوشان و چابکسر است.

با این موقعیت جغرافیایی کسانی که با حربه قاچاق کالا و ارز درصدد ضربه زدن به امنیت اقتصادی و اجتماعی استان بودند تاکنون کاری از پیش نبرده اند.

در سالهای اخبر دشمنان با استفاده از حربه قاچاق کالا و ارز سعی دارند امنیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را به مخاطره بیندازند که با هوشیاری مردم و عوامل انتظامی و امنیتی تاکنون در این عرصه توفیق حاصل نشده است.

اگر به آمار کشفیات و عملکرد گمرکات، نیروی انتظامی و دادگاه انقلاب استان گیلان توجه شود خواهید دید با توجه به تلاش فراوان دشمنان، قاچاق کالا در استان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده که این امر بیانگر ناموفق بودن طرحهای دشمنان در عرصه قاچاق کالا و ارز است.

سرمایه گذاری هنگفت دشمنان در گیلان بی ثمر مانده است

مرزی بودن استان گیلان در افزایش قاچاق کالا و ارز به رغم اینکه می تواند بسیار اثرگذار باشد اما با تلاش شبانه روزی عوامل انتظامی، قضایی و اطلاعاتی استان طرحهای قاچاقچیان کالا و ارز بی ثمر مانده است.

افزایش کشفیات در دو ساله اخیر بیانگر این است که دشمن سرمایه گذاری هنگفتی در امر قاچاق کالا و ارز داشته اما استفاده لازم را نبرده اند.

مشروبات الکلی یکی از موارد مهمی است که دشمنان سرمایه گذاری زیادی در این عرصه کرده اند که کشف تعداد 31 هزار و 700 قوطی در سال هشتاد و شش و 66 هزار و 376 قوطی در سال 87 بهترین شاهد براین مدعاست.

هموطنان می توانند برای حفظ سلامت جامعه نسبت به خرید تولیدات استاندارد بهداشتی اقدام کرده و کمتر نگرش به کالاهای خارجی داشته باشد و با عدم استفاده از کالاهای بنجل در کاهش قاچاق کالا با مسئولان امر همکاری داشته باشند.

قاچاق کالا و ارز در ابعاد مختلف مشکلاتی در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، سلامت، امنیت اجتماعی و ... در جامعه ایجاد می کند.

کالاهای غیر استاندارد موجب برهم زدن مناسبات اقتصادی، اختلال در امر تولید، افزایش تشدید بیکاری و ... می شود.

سودجویی غیر قانونی موجب اختلال در سلامت مناسبات اقتصادی می شود

به هرحال سود جویی غیرقانونی وغیر متعهدانه موجب اختلال در سلامت جامعه و برهم زدن مناسبات اقتصادی می شود که باید با سازکارهای قانونی جلوی اینگونه موارد گرفته شود.

استاندار گیلان در این باره با اعلام اینکه کالای قاچاق علاوه بر تهدید اجتماعی تاثیر منفی بر اقتصاد و فرهنگ جامعه می گذارد، گفت: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان باید با افرادی که اقدام به فعالیتهای غیر قانونی می ‌کنند برخورد قانونی داشته باشند.

روح الله قهرمانی اظهار داشت: گیلان در بخش چای و ابریشم با توجه به کالاهایی که به صورت قاچاق وارد می‌ شود مشکلاتی را دارد که باید در این بخشها از تولیدکنندگان حمایت شود و از تخلفات جلوگیری به عمل آید.

وی با اشاره به ضرورت بهره گیری از نقطه نظرات کارشناسان کشور در زمینه کاهش و جلوگیری از کالاهای قاچاق، ادامه داد: با بررسی راهکار‌ها و نقطه نظرات کارشناسان و افراد مبتکر می‌ توان از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری کرد و فرهنگ مصرف کالای ایرانی را اشاعه داد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان نیز با اعلام اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور نیازمند هماهنگی و انسجام همه دستگاه های اجرایی و قضایی دارد، گفت: مبارزه با معضل قاچاق کالا و ارز عزم و اراده همگانی طلب می کند و به تنهایی توسط یک دستگاه یا سازمان امکان پذیر نیست.

غلامعلی رضوانی افزود: در کنار مبارزه باید به افزایش کیفیت کالاهای داخلی نیز همت کرد و تولیدات داخلی باید قابل رقابت با نوع خارجی آن باشد.

وی افزود: در پدیده قاچاق کالا صرفا منفعت طلبی مطرح نیست بلکه اهداف تخریبی و آسیب رساندن به اجتماع نیز قابل توجه است.

قاچاق کالا بسیاری از فرصتهای شغلی ممکن را از بین می برد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان نیز با اعلام اینکه قاچاق کالا بسیاری از فرصتهای شغلی ممکن را در کشور از بین می ‌برد، گفت: برای مبارزه با قاچاق کالا باید از بدو ورود کالاهای قاچاق به کشور تا انتها و زمان پخش در بین مصرف‌ کنندگان نظارت مستقیم داشت و جلوی وقوع آن را گرفت.

علی عبداللهی با بیان اینکه باید با اقدامات دولتی ورود کالاهای قاچاق به کشور را به حداقل ممکن رساند، افزود: جلوگیری از ورود این کالاها به ایران، افزایش اشتغالزایی و ارزش افزوده داخلی را به همراه خواهد داشت و عدالت اجتماعی نیز در کشور برقرار می ‌شود.

وی همچنین از ورود ۱۷۹ فقره پرونده در بخش قاچاق کالا برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان در سال گذشته خبر داد و بیان داشت: برای ۱۶۱ فقره پرونده مورد رسیدگی ۸۶ میلیارد ریال محکومیت مالی صادر شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان عنوان کرد: مشروبات الکلی، قطعات کامپیوتر، پوشاک (البسه و کفش) رتبه های اول تا سوم کالاهای کشف شده در بخش قاچاق کالا و ارز استان را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: سوخت، سیگار، سلاح جنگی، سلاح شکاری، محصولات فرهنگی، لوازم آرایشی، بهداشتی، لوازم صوتی، تصویری، چای، لوازم خانگی، برنج، قند، شکر، متعلقات ماهواره، دستگاه گنج یاب، خاویار، چوب جنگلی و... از دیگر اقلام مکشوفه قاچاق در گیلان است.

به هرحال تعدادی از مردم از نوع کالاهای قاچاق و یا شناسایی آنها بی اطلاعند و نا آگاهانه نسبت به استفاده آن مبادرت می کنند که لازم است برای توجه بیشتر توسط مسئولان و متولیان امر برای مردم تبیین شود و مردم را نیز از مضررات خرید کالاهای قاچاق و خارجی بیشتر آشنا کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.061 seconds.